Etiket arşivi: Tüketici Davaları

Tüketici Mahkemesine Başvuru Süreci

Tüketici Mahkemesine Başvuru Süreci

Tüketici davalarında öncelikle tüketiciler her türlü resim ve harçtan muaftır yani bu tür ödemeleri yapmazlar. Tüketiciyle alakalı tüm ihtilaflara Tüketici Mahkemesi bakar. Tüketici herhangi bir konuda dava açmak isterse Tüketici Mahkemesi başvuru için yetkili organ tüketicinin ikametgahında bulunan mahkemedir.

Tüketici mahkemeleri, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Kayseri, Konya, Mersin ve Samsunda toplam on ilde bulunmaktadır. Tüketici mahkemesi kurulmamış bir ilde yaşanıyorsa bu davaya Asliye Hukuk Mahkemelerinde Tüketici Mahkemesi sıfatıyla dava açılabilir.

Tüketici Mahkemesi başvuru için öncelikle dava konusu 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da yer alan uyuşmazlıklardan biri olmalıdır. Böyle bir durumda tüketici mal veya hizmeti satın aldığı yerde ya da oturduğu ikametgahta bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Tüketici Mahkemelerine başvurabilir.

Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri il olan yerlerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıkların bünyelerinde oluşturulmaktadır. Tüketici mahkemesi başvurularında öncelikle 2013 yılı için geçerli olan 1.191,52 TL altında bulunan uyuşmazlıklar için Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne öncelikle başvurulması zorunlu tutulmuştur. Heyetin verdiği karar sonucu her iki tarafı bağlayan özelliktedir.

Bu karara ise her iki tarafta 15 içerisinde itiraz haklarını kullanmak için Tüketici Mahkemesine başvurabilirler. Belirtilen tutarın üzerindeki uyuşmazlıklar için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuru yapılabileceği gibi aynı zamanda doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvuru yapılabilir. 1.191,52 TL değerinde ve üzerindeki tutarda uyuşmazlıklar için Heyetin aldığı karar bağlayıcı değildir fakat delil niteliği taşımaktadır.

Yine heyetin kararına itiraz ilgili Tüketici Mahkemesi’ne heyet kararı delili ile yapılabilir. Burada önemli olan uyuşmazlıklarla ilgili konuda ikamet edilen il veya ilçedeki Tüketici Mahkemesine başvuru yapmaktır. Daha fazla bilgi için tuketicimahkemesi.gen.tr adresini ziyaret ediniz.

Tüketici Mahkemesi Başvuru

Tüketici Mahkemesi Başvuru

Tüketici mahkemesine ne zaman başvuru yapılır? Bu sorunun cevabı bir çok kişi tarafından bilinmemektedir. Kısaca bahsetmek gerekirse tüketici hakem heyetinin kararlarına itiraz etmek istiyorsanız başvuru yapabileceğiniz tek yer olarak Tüketici Mahkemeleri gösterilmektedir. Tüketici mahkemesine başvurmak isteyenler internet ortamında araştırma yaparak ya da bizim sitemize (TuketiciMahkemesi.gen.tr) gelerek nasıl başvuru yapılması gerektiği hakkında bilgi edinebilirler.

Hukuk mahkemelerinde çözüm bulan tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap olacak mahkeme kararları (tüketici mahkemesi) her zaman tüketicinin hakları gözetilerek verilmektedir. Tüketicinin mağduriyetini giderme amacı taşıdığı için tüketicilerin genel tercihleri arasında yer almaktadır. Ürünün kullanım amacına tam anlamıyla hizmet etmediğini fark eden kişi bir süre firma ile iletişime geçmek amacı ile çaba harcar ama sonunda amacına ulaşamazsa yani ürün ile ilgili sorunu giderilmezse soluğu mahkemede alır.

Tüketici Mahkemesi başvurusu yaparken dilekçede bulunması gerekenler;
-davalılar
-dava konusu
-deliller
-olayın hukuksal boyutları
-sonuç ve talep
-ek belgelerdir.

Bu dilekçenin yazım şekli ve tüketici haklarınızı nasıl koruyacağınız hakkında bilgiyi sitemiz tarafından size verilmektedir. Bu konu hakkında bilgi edinmek için bizi ziyaret edebilir ve site çalışanlarımızın sizin için hazırlamış oldukları ayrıntıları dikkatli bir biçimde inceleyerek Tüketici Mahkemeleri ile ilgili öğrenmek istediğiniz her bilgiyi detaylı bir biçimde inceleyebilirsiniz. Sitemiz size kaliteli hizmet olanaklarını sunmak amacı ile çalışanları ile beraber sitenin dizaynını çok iyi şekilde gerçekleştirecektir. Sitemiz size son derece açık ve net bilgiler sunmakta ve kolay ulaşılabilirliği olan bir site konumundadır.

Firmalar tüketici mahkemesine malzeme olmamak amacı ile hizmet alanında yapmış oldukları eksiklikleri tamamlamak amacı ile bu siteleri ziyaret ederek bilgi birikimi ediniyorlar ve hatalarını düzenleyerek müşteri çekiciliğini arttırmak istemektedirler. Müşteri velinimettir prensibini benimsemek için müşterilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre hizmet vermek gerekmektedir.

Tüketici Davaları

Tüketici Davaları

Ülkemiz yasalarında tüketici hakları hiçbir Avrupa ülkesinde olmadığı kadar sıkı korunmaktadır. Günümüz tüketicileri internet üzerinden online alışverişten kapıdan ve telefonla alışverişe kadar her türlü alışverişte koruma altına alınmıştır. Tüketiciler bilinçli yani yasalara uygun sözleşmeli alışveriş yaptıkları takdirde hakları Tüketici Yasaları çerçevesinde koruma altına alınmıştır.

Günümüzde tüketicilerin haklarını arayabileceği birçok kanal mevcuttur. Tüketici Mahkemesi ve Heyetlerinden tutun da internet üzerinden online faaliyet gösteren şikayet siteleri ve alo şikayet telefon hatlarına kadar bir çok iletişim ve hak arama kanalı tüketicilere hak arama mücadelesinde ücretsiz hizmet vermektedir.

Ülkemizde her il ve ilçe merkezinde tüketici yasasının uygulanmasından doğan uyuşmazlıkları çözümlemek amacıyla en az bir tüketici sorunları hakem heyeti oluşturulur. Tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2013′den başlayarak 1.191,52 TL’dir.

Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2013′den başlayarak 3.110,58 TL’dir. Hakem Heyetine başvurmayı tercih etmeyen ilgili, hazırladığı dava dilekçesi ile doğrudan Tüketici Mahkemesine de dava açabilir. Tüketici Mahkemesinde tüketiciler, tüketici örgütleri ve Bakanlıkça açılacak davalar her türlü harç ve vergiden muaftır.

Tüketici mahkemesinde dava basit yargılama usulüne göre duruşmalı olarak yapılır. Hakim uygun görürse dava türüne göre bilirkişi incelemesi yaptırmak sureti ile uyuşmazlığı karara bağlar. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde bu davalar dava değerine göre Sulh Hukuk ya da Asliye Hukuk Mahkemelerinde Tüketici Mahkemesi sıfatı ile görülür. Mahkemede dava açılması durumunda dava akışı Asliye Hukuk Mahkemesi ile aynıdır.

Peki Tüketici Mahkemeleri hangi Tüketici Davalarına bakabilir?

Ayıplı mal ve hizmetlerden kaynaklanan davalar, Sözleşmedeki haksız şartlardan kaynaklanan davalar, Taksitli satıştan kaynaklanan davalar, Devre tatil ve paket tur sözleşmesinden kaynaklanan davalar, Kampanyalı satıştan kaynaklanan davalar, Kapıdan ve mesafeli satıştan kaynaklanan davalar, Tüketici kredisi ve kredi kartı gibi 64 kalem banka şikayetinden kaynaklanan davalar, Abonelik sözleşmesinden kaynaklanan davalar, Fiyat etiketinden kaynaklanan davalar, Garanti belgesinden kaynaklanan davalar, Satış sonrası hizmetten kaynaklanan davalar, Ticari reklam ve yayından kaynaklanan davalar, Zararlı ve tehlikeli mal ve hizmetten kaynaklanan davalar

Tüketici yasaları çerçevesinde Hakem Heyetleri bir tüketici davasını en geç 3 ay içerisinde çözüme ulaştırmak zorundadır. Fakat günümüzde özellikle şubenin önünden geçen tüketicilerden para alarak haksız kazanç sağlayan banka şikayetleri tüketici davaları nedeniyle 9 ay hatta 12 aya kadar uzamaktadır.